Archiwum czerwiec 2015


cze 20 2015 Jakie drzwi frontowe?
Komentarze: 0

Drzwi antywłamaniowe mają swoich zwolenników i przeciwników. Pierwsi twierdzą, że w dzisiejszym świecie bezpieczny dom to dom porządnie zamknięty. Drudzy wierzą w sens takiego rozwiązania tylko w przypadku, kiedy odpowiednio zabezpieczony jest cały budynek.

Według statystyk włamania do domów jednorodzinnych najczęściej dokonywane są przez drzwi balkonowe, okna oraz drzwi wejściowe. Aby dom był bezpieczny, trzeba poznać wszystkie jego słabe punkty i dobrać odpowiednie rozwiązania. Drzwi klasy C zabezpieczą główne wejście i będą stanowiły argument podczas negocjacji stawki ubezpieczenia.

Ościeżnica, skrzydło i zamek muszą wytrzymać próby wyważenia, wyłamania lub przewiercenia. Najlepszy sposób montażu stalowej ościeżnicy to zamocowanie jej do muru za pomocą kotew i obmurowanie.

Zbudowane ze stalowej ramy skrzydło jest wzmocnione kratownicą z metalowych prętów. Przestrzeń pomiędzy nimi wypełnia izolacja termiczna i akustyczna – z pianki poliuretanowej, wełny mineralnej lub styropianu.

Całość przykryta jest blachą stalową grubości ok. 1,5-2 mm. Przez połączenie kratownicy z blachą drzwi są bardziej sprężyste, a w konsekwencji wytrzymalsze.

Jeszcze trudniejsze do sforsowania jest skrzydło, w którego konstrukcji znajdują się obrotowe pręty stalowe – przekręcają się podczas próby przecięcia, uniemożliwiając pracę narzędziom tnącym. Zawiasy w drzwiach powinny „chodzić lekko, zapewniając płynne otwieranie i zamykanie, a jednocześnie uniemożliwić wyjęcie skrzydła z ościeżnicy.

Dlatego też na skrzydle znajdują się bolce antywyważeniowe, które w przypadku przecięcia zawiasów dodatkowo utrzymają skrzydło w ościeżnicy. Kolejnym zabezpieczeniem uniemożliwiającym wyważenie drzwi może być zamontowany metalowy próg – ogranicza możliwość podważenia skrzydła.

Ważnym elementem drzwi antywłamaniowych jest atestowany, wpuszczany zamek centralny z wymienną wkładką, o klasie odporności C.

link

cze 11 2015 Strategia a blog sklepu internetowego
Komentarze: 0

Gdy już zdecydujemy się, że chcielibyśmy prowadzić bloga, bardzo ważne jest abyśmy określili cel i strategię, która ma doprowadzić do założonego rezultatu.

a. Związek pomiędzy blogiem a sklepem

Związek pomiędzy blogiem a sklepem można rozpatrywać na kilku płaszczyznach. Począwszy od wyborów technicznych, związanych z doborem oprogramowania, subdomeny/katalogu, poprzez kwestii merytoryki, kończąc na promocji sklepu na blogu.

Tworzenie strategii bloga powinien poprzedzać dokładny research, który będzie zawierać analizę benchmarków, czyli przypadków które mogą być przykładem przedsięwzięć podobnych do naszego. Rynek zagraniczny pomimo innych uwarunkowań lokalnych, może być bardzo dobrym źródłem informacji.

Pytania, które powinniśmy sobie zadać to:

Jakich dziedzin życia dotyczą moje produkty? Są czymś niezbędnym dla moich klientów, czy dodatkowym urozmaiceniem? Jakie problemy kupujących rozwiązują moje produkty? Postarajmy się wypisać jak najwięcej punktów, ponieważ przedstawienie działania produktu, może być dobrym pomysłem na publikacje. Co odróżnia produkty, które sprzedaję, od tych które proponuje u siebie konkurencja? Czy posiadam jakąś przewagę konkurencyjną? Jakie są zalety moje/mojego zespołu? Czy w branży, w której działam posiadam unikalną wiedzę, doświadczenie, coś co może potencjalnie zainteresować moich odbiorców? W jakiej formie mogę przekazywać wiedzę na swoim blogu? Weźmy pod uwagę zarówno rodzaj informacji, który chcemy prowadzić, oraz dostępne zasoby. Kto może być najbardziej zainteresowany informacjami, wiedzą którą będę przekazywać? Możemy stworzyć profil odbiorcy, który naszym zdaniem najbardziej będzie zainteresowany publikacjami.

Odpowiedzi na powyższe pytania powinny pozwolić odnaleźć drogę do sukcesu w blogowaniu. Musimy zdecydować w jakim celu chcemy prowadzić swojego bloga. Postawmy na użyteczność informacji, gdzie na pierwszym miejscu będzie wiedza, które nie musi być bezpośrednio związana z naszymi produktami czy usługami. Czy może potraktujemy bloga jako dział aktualności, gdzie będziemy informować o nowościach, promocjach, wydarzeniach? Decyzję każdy musi podjąć sam, analizując zarówno własną działalność jak i trendy na rynku.

b. Osobowość bloga

Elementem, o którym należy wspomnieć jest osobowość bloga. W wyniku rozwoju marketingu ludzie zaczęli łączyć marki z emocjami. Na przykład Volvo większości z nas kojarzy się z bezpieczeństwem, Armani z luksusem, a Nike ze sportem i aktywnym spędzaniem czasu. Pomimo, że dane marki lubimy, innych nie, jednym ufamy, inne mijamy dużym łukiem, to tak naprawdę bliżsi są nam ludzie. Szczególnie, że umieszczenie marki, która nie posiada dużych środków, które może długotrwale przeznaczać na reklamę, w świadomości klienta jest bardzo trudne.

Dlatego powinniśmy pomyśleć, czy blog i prowadzona przez nas działalność nie powinna mieć charakteru personalnego. Ludzie powinni poznać autora bloga, jako osobę z krwi i kości, tylko wtedy nabiorą do niej zaufania i będą polegać na jej opiniach.

c. Tematyka bloga, czyli o czym pisać

Tematy publikacji mogą być bardzo różne, natomiast to obrana strategia będzie kompasem, który powinien naprowadzać nas na właściwą drogę.
Powinniśmy natomiast przed rozpoczęciem działań, a po wykonanym researchu zrobić bazę tematyczną informacji. Może mieć ona formę mapy myśli, która pozwoli dokonać segmentacji informacji np. ze względu na działy. Na jej podstawie sformułujmy listę kategorii dla naszego bloga. Takie działanie daje pogląd w stylu „big picture”, dzięki któremu będziemy mieć wgląd do całości bazy tematycznej, wokół których wpisy mogą orbitować.

Bardzo pomocne przy tworzeniu bazy tematów, a następnie przy pisaniu może być śledzenie liderów opinii z kraju i zza granicy. Subskrybujmy RSS-em, newsletterem, w social mediach osoby, które w danych grupach tematycznych zbudowały największe społeczności i uznawane są za specjalistów. Takie działanie da dostęp do najświeższych informacji, oraz pozwoli się rozwijać, zdobywając coraz to nowe informacje.

Wsparciem może również okazać się korzystanie z narzędzi jakie udostępnia Google, w panelu adwords, gdzie można sprawdzić liczbę wyszukań danych fraz kluczowych. Dobrze wykonana analiza dostarczy wielu informacji na temat tego czym ludzie w naszej branży się interesują i jakich informacji wyszukują. Zobaczymy również jak wiele osób jest zainteresowanych promowaniem się w naszej niższy, dzięki wskaźnikowi „konkurencyjności”.

d. Częstotliwość wpisów

Częstotliwość wpisów to temat bardzo ważny, nikt nie lubi zaglądać na martwe blogi, albo takie gdzie niepewni jesteśmy tego kiedy pojawi się następny wpis. Natomiast lubimy cykliczność. Z punktu widzenia użytkownika, gromadzenia treści, użyteczności, nadążania za trendami, a także pod względem SEO powinna to być regularność na poziomie przynajmniej raz w tygodniu.

Wiele zależy od długości wpisów i ich tematyki. Natomiast zawsze można publikacje dostosować do swoich możliwości czasowych. Gdy mamy więcej wolnego czasu, przygotujmy kilka publikacji i zaplanujmy, że będą umieszczane w cyklach tygodniowych. Kluczem do dobrej częstotliwości wpisów jest dobra organizacja pracy.

link

cze 09 2015 Czy warto założyć sklep internetowy?
Komentarze: 0

Handel elektroniczny to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi polskiej gospodarki.

Potencjał handlu internetowego w Polsce nadal nie został jednak w pełni wykorzystany, co stanowi szansę dla tych, którzy dopiero poszukują miejsca dla swojego biznesu w sieci.

Lubimy zakupy on-line

Polacy coraz częściej decydują się na zakupy przez Internet. To, co ich zachęca, to przede wszystkim wygoda, oszczędność czasu i pieniędzy. Zakupy można zrobić szybko, bez konieczności wychodzenia z domu. Ważnym argumentem, przemawiającym za zakupami w sieci, jest również bogatszy asortyment oraz możliwość zdobycia towarów niedostępnych w tradycyjnych sklepach. Największym atutem sklepów internetowych jest jednak cena, która ze względu na brak kosztów związanych np. z wynajmem lokalu, jest często znacznie niższa niż w sklepach stacjonarnych.

Polacy na e-zakupach

Do założenia sklepu internetowego skłania stale powiększający się rynek zbytu oraz możliwość prowadzenia sprzedaży o nieograniczonym zasięgu. Istotną zaletą, szczególnie dla osób rozpoczynających dopiero prowadzenie własnej działalności, jest niski koszt utrzymania sklepu i brak konieczności wynajmowania lokalu oraz zatrudniania rzeszy pracowników. Sklep internetowy może być także dopełnieniem tradycyjnej sprzedaży i sposobem na pozyskanie nowych kanałów dystrybucji. Internet to narzędzie wspierające decyzję o zakupie, dlatego warto tam zaprezentować swoją ofertę i skłonić konsumentów do dodania towaru do wirtualnego lub realnego koszyka.

Myśląc o założeniu sklepu internetowego musimy zdawać sobie sprawę, że obecność sklepu w sieci, to inwestycja. Aby zdobyć Klientów potrzebna jest promocja, dobra oferta produktowa i cenowa, a także dobre, sprawdzone oprogramowanie. Rynek e-commerce w Polsce nie należy bowiem do łatwych. Mamy wielu e-sprzedawców i sporą konkurencję w każdej niemal branży. Co nie oznacza, że nie ma na nim miejsca dla nowych sklepów. Wręcz przeciwnie. Polacy coraz częściej chcą kupować w  sieci, a polskie sklepy internetowe dopiero pracują na swoją markę. To jeszcze dobry moment na zajęcie swojego miejsca w Internecie.

e-Sklep – to proste

W zależności od potrzeb i posiadanego kapitału, wybierając system sklepowy, można skorzystać z trzech rozwiązań: wynajmu oprogramowania wraz z hostingiem, zakupu oprogramowania i własnego hostingu lub zamówienia oprogramowania dedykowanego, szytego na miarę. Dla osób rozpoczynających dopiero przygodę z e-commerce, najlepszym wyborem będzie pierwsza opcja. Założenie sklepu jest banalnie proste i nie wymaga posiadania wiedzy programistycznej. Sklep jest w pełni wyposażony we wszystkie funkcjonalności niezbędne do prowadzenia sprzedaży.

Sklep dobrze ubrany

O sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko jego funkcjonalności, ale i atrakcyjna szata graficzna. E-sklep musi przyciągać klientów funkcjonalnością i wyglądem.

Bogactwo możliwości

Sklep internetowy to nie tylko produkt, ładny wygląd, niska cena. Walkę o klienta można wygrać, wpływając na jego ogólne wrażenia z zakupów. Poczucie komfortu daje bogaty wachlarz metod płatności i sposobów dostawy, intuicyjny koszyk zakupowy, ciekawa prezentacja oferty oraz łatwość wyszukiwania produktu.

link