Najnowsze wpisy, strona 4


lip 09 2015 Jakie okna lepsze – pcv czy drewniane?
Komentarze: 0

Wraz z pierwszymi promieniami wiosennego słońca rusza sezon na wymianę i renowację okien. Wielu właścicieli budynków staje przed dylematem jakie okna wybrać. Zarówno okna drewniane, jak i plastikowe (z PCV) mają bowiem swoje zalety i wady

Większości osób okna drewniane kojarzą się z nieszczelnymi, starymi oknami pokrytymi łuszczącą się białą farbą. Nic bardziej mylnego. Nowoczesne okna drewniane mają porównywalne parametry do okien plastikowych i są uważane za bardziej eleganckie. Stosuje się je często w domach jednorodzinnych lub starych kamienicach, gdzie konieczne jest dopasowanie wyglądu okien do całości budynku.

Ten rodzaj okien często jest odbierany jako bardziej naturalny i ciepły. Wykorzystywane przy ich produkcji materiały są ekologiczne, jednak nie należy zapominać, że ramy pokrywane są specjalnymi chemicznymi substancjami, zabezpieczającymi je przed wilgocią i niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Drewno jest bardziej podatne na taki wpływ, co powoduje, że łatwiej ulega wypaczeniom i deformacjom. Jednocześnie rama jest bardziej wytrzymała i w niektórych przypadkach okna drewniane (konserwowane regularnie) mogą wytrzymać nawet kilkadziesiąt lat w dobrej kondycji.

Okna drewniane mogą mieć dowolne kształty, a ich dodatkową zaletą jest doskonała współpraca z więźbą dachową (okna dachowe). Drobne uszkodzenia ram mogą zostać łatwo naprawione, nawet przez niewykwalifikowaną osobę – wystarczy złuszczyć warstwę starego lakieru i ponownie zabezpieczyć ramę. Jeżeli nie doszło do głębokiego uszkodzenia drewna, okno będzie wyglądało jak nowe i zachowa wszystkie swoje właściwości.

Wadą okien drewnianych jest konieczność ich regularnego konserwowania. Co kilka lat (w zależności od stopnia zużycia i warunków) trzeba oczyścić ramę ze starego lakieru i zaimpregnować ją na nowo. Źle zabezpieczone drewno wchłania wilgoć, a to z kolei może prowadzić do zagrzybienia, wypaczenia lub nawet zniszczenia ramy. Nie można ich również montować przed tynkowaniem.

Okna plastikowe wykonywane są polichlorku winylu (PCV) i charakteryzują się dobrymi parametrami technicznymi. Coraz częściej na rynku pojawiają się profile bezołowiowe, nie zawierające szkodliwych substancji i przyjazne dla środowiska. Dostępne są w wielu kolorach (istnieje również możliwość wyprodukowania okna o innym kolorze wewnętrznym i innym zewnętrznym) i nie są podatne na odbarwienia, blaknięcie i żółknięcie pod wpływem słońca. Warunki atmosferycznie nie powodują wypaczania się profili. Okna PCV są również lekkie i można je montować jeszcze przed otynkowaniem. Nie wymagają konserwacji – wystarczy je umyć.

W porównaniu do okien drewnianych okna z PCV mają krótszą trwałość (trzeba je wymienić najpóźniej po ok. 40 latach, w zależności od warunków). Są również zimniejsze – o ile parametry termiczne szyb są porównywalne, o tyle rama drewniana jest znacznie cieplejsza od plastikowej. Problemem jest również uszkodzenie okna – drewniane można miejscowo, samodzielnie naprawić, a przy oknach plastikowych nie jest to możliwe.  Popularne „plastiki” może być również ciężko dobrać kolorystycznie do posiadanych już okien.

link

cze 20 2015 Jakie drzwi frontowe?
Komentarze: 0

Drzwi antywłamaniowe mają swoich zwolenników i przeciwników. Pierwsi twierdzą, że w dzisiejszym świecie bezpieczny dom to dom porządnie zamknięty. Drudzy wierzą w sens takiego rozwiązania tylko w przypadku, kiedy odpowiednio zabezpieczony jest cały budynek.

Według statystyk włamania do domów jednorodzinnych najczęściej dokonywane są przez drzwi balkonowe, okna oraz drzwi wejściowe. Aby dom był bezpieczny, trzeba poznać wszystkie jego słabe punkty i dobrać odpowiednie rozwiązania. Drzwi klasy C zabezpieczą główne wejście i będą stanowiły argument podczas negocjacji stawki ubezpieczenia.

Ościeżnica, skrzydło i zamek muszą wytrzymać próby wyważenia, wyłamania lub przewiercenia. Najlepszy sposób montażu stalowej ościeżnicy to zamocowanie jej do muru za pomocą kotew i obmurowanie.

Zbudowane ze stalowej ramy skrzydło jest wzmocnione kratownicą z metalowych prętów. Przestrzeń pomiędzy nimi wypełnia izolacja termiczna i akustyczna – z pianki poliuretanowej, wełny mineralnej lub styropianu.

Całość przykryta jest blachą stalową grubości ok. 1,5-2 mm. Przez połączenie kratownicy z blachą drzwi są bardziej sprężyste, a w konsekwencji wytrzymalsze.

Jeszcze trudniejsze do sforsowania jest skrzydło, w którego konstrukcji znajdują się obrotowe pręty stalowe – przekręcają się podczas próby przecięcia, uniemożliwiając pracę narzędziom tnącym. Zawiasy w drzwiach powinny „chodzić lekko, zapewniając płynne otwieranie i zamykanie, a jednocześnie uniemożliwić wyjęcie skrzydła z ościeżnicy.

Dlatego też na skrzydle znajdują się bolce antywyważeniowe, które w przypadku przecięcia zawiasów dodatkowo utrzymają skrzydło w ościeżnicy. Kolejnym zabezpieczeniem uniemożliwiającym wyważenie drzwi może być zamontowany metalowy próg – ogranicza możliwość podważenia skrzydła.

Ważnym elementem drzwi antywłamaniowych jest atestowany, wpuszczany zamek centralny z wymienną wkładką, o klasie odporności C.

link

cze 11 2015 Strategia a blog sklepu internetowego
Komentarze: 0

Gdy już zdecydujemy się, że chcielibyśmy prowadzić bloga, bardzo ważne jest abyśmy określili cel i strategię, która ma doprowadzić do założonego rezultatu.

a. Związek pomiędzy blogiem a sklepem

Związek pomiędzy blogiem a sklepem można rozpatrywać na kilku płaszczyznach. Począwszy od wyborów technicznych, związanych z doborem oprogramowania, subdomeny/katalogu, poprzez kwestii merytoryki, kończąc na promocji sklepu na blogu.

Tworzenie strategii bloga powinien poprzedzać dokładny research, który będzie zawierać analizę benchmarków, czyli przypadków które mogą być przykładem przedsięwzięć podobnych do naszego. Rynek zagraniczny pomimo innych uwarunkowań lokalnych, może być bardzo dobrym źródłem informacji.

Pytania, które powinniśmy sobie zadać to:

Jakich dziedzin życia dotyczą moje produkty? Są czymś niezbędnym dla moich klientów, czy dodatkowym urozmaiceniem? Jakie problemy kupujących rozwiązują moje produkty? Postarajmy się wypisać jak najwięcej punktów, ponieważ przedstawienie działania produktu, może być dobrym pomysłem na publikacje. Co odróżnia produkty, które sprzedaję, od tych które proponuje u siebie konkurencja? Czy posiadam jakąś przewagę konkurencyjną? Jakie są zalety moje/mojego zespołu? Czy w branży, w której działam posiadam unikalną wiedzę, doświadczenie, coś co może potencjalnie zainteresować moich odbiorców? W jakiej formie mogę przekazywać wiedzę na swoim blogu? Weźmy pod uwagę zarówno rodzaj informacji, który chcemy prowadzić, oraz dostępne zasoby. Kto może być najbardziej zainteresowany informacjami, wiedzą którą będę przekazywać? Możemy stworzyć profil odbiorcy, który naszym zdaniem najbardziej będzie zainteresowany publikacjami.

Odpowiedzi na powyższe pytania powinny pozwolić odnaleźć drogę do sukcesu w blogowaniu. Musimy zdecydować w jakim celu chcemy prowadzić swojego bloga. Postawmy na użyteczność informacji, gdzie na pierwszym miejscu będzie wiedza, które nie musi być bezpośrednio związana z naszymi produktami czy usługami. Czy może potraktujemy bloga jako dział aktualności, gdzie będziemy informować o nowościach, promocjach, wydarzeniach? Decyzję każdy musi podjąć sam, analizując zarówno własną działalność jak i trendy na rynku.

b. Osobowość bloga

Elementem, o którym należy wspomnieć jest osobowość bloga. W wyniku rozwoju marketingu ludzie zaczęli łączyć marki z emocjami. Na przykład Volvo większości z nas kojarzy się z bezpieczeństwem, Armani z luksusem, a Nike ze sportem i aktywnym spędzaniem czasu. Pomimo, że dane marki lubimy, innych nie, jednym ufamy, inne mijamy dużym łukiem, to tak naprawdę bliżsi są nam ludzie. Szczególnie, że umieszczenie marki, która nie posiada dużych środków, które może długotrwale przeznaczać na reklamę, w świadomości klienta jest bardzo trudne.

Dlatego powinniśmy pomyśleć, czy blog i prowadzona przez nas działalność nie powinna mieć charakteru personalnego. Ludzie powinni poznać autora bloga, jako osobę z krwi i kości, tylko wtedy nabiorą do niej zaufania i będą polegać na jej opiniach.

c. Tematyka bloga, czyli o czym pisać

Tematy publikacji mogą być bardzo różne, natomiast to obrana strategia będzie kompasem, który powinien naprowadzać nas na właściwą drogę.
Powinniśmy natomiast przed rozpoczęciem działań, a po wykonanym researchu zrobić bazę tematyczną informacji. Może mieć ona formę mapy myśli, która pozwoli dokonać segmentacji informacji np. ze względu na działy. Na jej podstawie sformułujmy listę kategorii dla naszego bloga. Takie działanie daje pogląd w stylu „big picture”, dzięki któremu będziemy mieć wgląd do całości bazy tematycznej, wokół których wpisy mogą orbitować.

Bardzo pomocne przy tworzeniu bazy tematów, a następnie przy pisaniu może być śledzenie liderów opinii z kraju i zza granicy. Subskrybujmy RSS-em, newsletterem, w social mediach osoby, które w danych grupach tematycznych zbudowały największe społeczności i uznawane są za specjalistów. Takie działanie da dostęp do najświeższych informacji, oraz pozwoli się rozwijać, zdobywając coraz to nowe informacje.

Wsparciem może również okazać się korzystanie z narzędzi jakie udostępnia Google, w panelu adwords, gdzie można sprawdzić liczbę wyszukań danych fraz kluczowych. Dobrze wykonana analiza dostarczy wielu informacji na temat tego czym ludzie w naszej branży się interesują i jakich informacji wyszukują. Zobaczymy również jak wiele osób jest zainteresowanych promowaniem się w naszej niższy, dzięki wskaźnikowi „konkurencyjności”.

d. Częstotliwość wpisów

Częstotliwość wpisów to temat bardzo ważny, nikt nie lubi zaglądać na martwe blogi, albo takie gdzie niepewni jesteśmy tego kiedy pojawi się następny wpis. Natomiast lubimy cykliczność. Z punktu widzenia użytkownika, gromadzenia treści, użyteczności, nadążania za trendami, a także pod względem SEO powinna to być regularność na poziomie przynajmniej raz w tygodniu.

Wiele zależy od długości wpisów i ich tematyki. Natomiast zawsze można publikacje dostosować do swoich możliwości czasowych. Gdy mamy więcej wolnego czasu, przygotujmy kilka publikacji i zaplanujmy, że będą umieszczane w cyklach tygodniowych. Kluczem do dobrej częstotliwości wpisów jest dobra organizacja pracy.

link

cze 09 2015 Czy warto założyć sklep internetowy?
Komentarze: 0

Handel elektroniczny to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi polskiej gospodarki.

Potencjał handlu internetowego w Polsce nadal nie został jednak w pełni wykorzystany, co stanowi szansę dla tych, którzy dopiero poszukują miejsca dla swojego biznesu w sieci.

Lubimy zakupy on-line

Polacy coraz częściej decydują się na zakupy przez Internet. To, co ich zachęca, to przede wszystkim wygoda, oszczędność czasu i pieniędzy. Zakupy można zrobić szybko, bez konieczności wychodzenia z domu. Ważnym argumentem, przemawiającym za zakupami w sieci, jest również bogatszy asortyment oraz możliwość zdobycia towarów niedostępnych w tradycyjnych sklepach. Największym atutem sklepów internetowych jest jednak cena, która ze względu na brak kosztów związanych np. z wynajmem lokalu, jest często znacznie niższa niż w sklepach stacjonarnych.

Polacy na e-zakupach

Do założenia sklepu internetowego skłania stale powiększający się rynek zbytu oraz możliwość prowadzenia sprzedaży o nieograniczonym zasięgu. Istotną zaletą, szczególnie dla osób rozpoczynających dopiero prowadzenie własnej działalności, jest niski koszt utrzymania sklepu i brak konieczności wynajmowania lokalu oraz zatrudniania rzeszy pracowników. Sklep internetowy może być także dopełnieniem tradycyjnej sprzedaży i sposobem na pozyskanie nowych kanałów dystrybucji. Internet to narzędzie wspierające decyzję o zakupie, dlatego warto tam zaprezentować swoją ofertę i skłonić konsumentów do dodania towaru do wirtualnego lub realnego koszyka.

Myśląc o założeniu sklepu internetowego musimy zdawać sobie sprawę, że obecność sklepu w sieci, to inwestycja. Aby zdobyć Klientów potrzebna jest promocja, dobra oferta produktowa i cenowa, a także dobre, sprawdzone oprogramowanie. Rynek e-commerce w Polsce nie należy bowiem do łatwych. Mamy wielu e-sprzedawców i sporą konkurencję w każdej niemal branży. Co nie oznacza, że nie ma na nim miejsca dla nowych sklepów. Wręcz przeciwnie. Polacy coraz częściej chcą kupować w  sieci, a polskie sklepy internetowe dopiero pracują na swoją markę. To jeszcze dobry moment na zajęcie swojego miejsca w Internecie.

e-Sklep – to proste

W zależności od potrzeb i posiadanego kapitału, wybierając system sklepowy, można skorzystać z trzech rozwiązań: wynajmu oprogramowania wraz z hostingiem, zakupu oprogramowania i własnego hostingu lub zamówienia oprogramowania dedykowanego, szytego na miarę. Dla osób rozpoczynających dopiero przygodę z e-commerce, najlepszym wyborem będzie pierwsza opcja. Założenie sklepu jest banalnie proste i nie wymaga posiadania wiedzy programistycznej. Sklep jest w pełni wyposażony we wszystkie funkcjonalności niezbędne do prowadzenia sprzedaży.

Sklep dobrze ubrany

O sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko jego funkcjonalności, ale i atrakcyjna szata graficzna. E-sklep musi przyciągać klientów funkcjonalnością i wyglądem.

Bogactwo możliwości

Sklep internetowy to nie tylko produkt, ładny wygląd, niska cena. Walkę o klienta można wygrać, wpływając na jego ogólne wrażenia z zakupów. Poczucie komfortu daje bogaty wachlarz metod płatności i sposobów dostawy, intuicyjny koszyk zakupowy, ciekawa prezentacja oferty oraz łatwość wyszukiwania produktu.

link

maj 31 2015 Wystrój salonu
Komentarze: 0

Salon to jedno z najważniejszych pomieszczeń w domu. Niejako jego „centrum”. Miejsce, gdzie zapraszamy gości i spędzamy wolny czas z rodziną. Pomieszczenie to powinno zatem odpowiadać naszym gustom, jeśli chodzi o wystrój. Właśnie dlatego myśląc o sprzedaży domu warto urządzić salon tak, by jego wystrój nie wyszedł z mody i zarazem podobał się jak największej liczbie osób. 

 

Kolorystyka w stonowanym, nieco przygaszonym tonie to właśnie to, o czym warto pomyśleć. Jasny brąz lub beż w salonie sprawią, że wnętrze stanie się przytulne i ciepłe, a każda osoba, która wejdzie do niego chociażby na chwilę zechce zostać tam dłużej. Ciekawym rozwiązaniem w takim przypadku jest dobranie barwy ścian do poduszek. Połączenie jasnego beżu z nieco ciemniejszym (ale wciąż jasnym) brązem i dobrane do tego poduszki, sprawią, że oczarujemy potencjalnego kupca mieszkania. Dla niektórych osób takie kolory będą jednak wydawały się przygnębiające, a jeśli wnętrze nie będzie podobało się samemu sprzedającemu, to trudno będzie mu do niego namówić potencjalnego kupca. Właśnie dlatego postawić można na inne odcienie. Przykładem może być wiosenna zieleń, która stworzy przyjazną, spokojną atmosferę.

 

Salon z założenia powinien być duży, wtedy sprawia wrażenie atrakcyjniejszego. Nie w każdym mieszkaniu są jednak do tego warunki. Pomieszczenie to można dosyć łatwo optycznie powiększyć i odrobinę oszukać oko kupca. Taki trik jest możliwy dzięki białemu kolorowi ścian, ponieważ barwa ta doskonale odbija światło. Ponadto na jednej ze ścian mogą zostać powieszone lustra tworzące wrażenie głębi a przy okazji stanowiące ciekawą, przykuwającą wzrok dekorację. Wcięcie w ścianie, które wykorzystać można do ustawienia telewizora lub wazonów również powiększy to pomieszczenie. Istotną rolę odgrywa także światło, zarówno sztuczne jak i naturalne. Przydadzą się wielkoformatowe okna udekorowane delikatnymi firankami oraz wysokie, stojące lampy czy też subtelne, niepozorne abażury nadające lekkości całemu wystrojowi.

Zobacz także: link

 

Salon to miejsce, gdzie zupełnie niewskazany jest przepych. Dekorując go na siłę jak największą ilością dodatków lub mebli pozbawimy go atrakcyjnego wyglądu i zamiast zachęcić kupca wręcz go zniechęcimy. Podobnie jest ze wzorzystymi materiałami, nie należy z nimi przesadzać, chociaż oczywiście mogą one stanowić pewien element dekoracyjny. Istotną rolę odegrają też klasyczne meble, dobrane kolorystycznie i stylowo do reszty wystroju. Powinny to być sofy z wysokim oparciem, ale krótkie – optymalnym rozwiązaniem są sofy dwuosobowe. Jeśli wyposażymy nasz salon w tego typu mebel na kółkach, to będzie to dodatkową zachętą dla potencjalnego kupca, który dzięki temu z łatwością będzie mógł dowolnie przemeblować pomieszczenie. Doskonały wybór w tym przypadku to rozkładane podłokietniki, sofa uzupełniona w nie zapewnia oszczędność wnętrza a jednocześnie jest nowoczesna. Gustownym i praktycznym rozwiązaniem będzie kanapa modułowa umożliwiająca dowolne rozsuwanie, zsuwanie, ustawianie jej niepołączonych na stałe elementów według indywidualnych upodobań.